SOLARWATT: 'Losse verkoop zonnepanelen gaat afnemen, systeemverkoop in opmars'


< Terug naar blog
8 april 2016

Dak met PV-panelen van fabriek van SolarWatt
(foto: SOLARWATT)
SOLARWATT heeft in het kader van de uitrol van haar thuisbatterij MyReserve 3 voorspellingen gepresenteerd over de toekomst van de opslag van zonnestroom.
Deze voorspellingen zijn:

  1. 1. Minder losse verkoop: consumenten kopen nu nog vaak losse zonnepanelen voor het opwekken van hun eigen energie. In de nabije toekomst zullen huishoudens panelen meer gaan combineren met energiemanagementsystemen, stroomopslag en andere ‘slimme producten’. Zonnepanelen zullen hierdoor steeds minder vaak als los product verkocht worden, maar steeds vaker onderdeel uitmaken van een compleet systeem.
     
  2. 2. Eigen gebruik wordt belangrijker: In de toekomst wordt het rendabeler om het eigen gebruik van opgewekte zonne-energie te verhogen. Particulieren kunnen dan veel voordeel hebben bij het tijdelijk opslaan van elektriciteit en overtollige energie opslaan wanneer ze minder energie nodig hebben, of deze gebruiken wanneer dit economisch gezien, het voordeligst is. consumenten kopen nu nog vaak losse zonnepanelen voor het opwekken van hun eigen energie. In de nabije toekomst zullen huishoudens panelen meer gaan combineren met energiemanagementsystemen, stroomopslag en andere ‘slimme producten’. Zonnepanelen zullen hierdoor steeds minder vaak als los product verkocht worden, maar steeds vaker onderdeel uitmaken van een compleet systeem.
     
  3. 3. Lange levensduur betekent meer rendement: diverse nieuwe generaties zonnepanelen gaan ten minste 30 jaar mee en degraderen in de tussentijd nauwelijks; dit levert volgens SOLARWATT tot 25 procent meer opbrengst op dan bij traditionele zonnepanelen. consumenten kopen nu nog vaak losse zonnepanelen voor het opwekken van hun eigen energie. In de nabije toekomst zullen huishoudens panelen meer gaan combineren met energiemanagementsystemen, stroomopslag en andere ‘slimme producten’. Zonnepanelen zullen hierdoor steeds minder vaak als los product verkocht worden, maar steeds vaker onderdeel uitmaken van een compleet systeem.
     
Bron:
Hoofdmediapartners editie 2016
  • logo Telegraaf
  • logo Metro
Geïnitieerd door:
  • logo Agnus Monti B.V.
Ambassadeurs editie 2016
  • logo Duurzame Huizen Route
  • logo Huis vol energie
  • logo Sterkin
  • logo Switch2Solar
  • logo Zonnekeur
  • logo Urgenda
  • logo Holland Solar
  • ODE Decentraal
Meld u nu aan voor de
nieuwsbrief en ontvang
10% korting! *)